Circus



Har haft otroligt mycket i skolan senaste veckan o därför tagit litet brejk, under tiden så läckte Britney Spears album Circus, ett album som jag haft stora förhopningar på men blir rätt besviken faktiskt.

Skivan som ska släppas den andra december fick ett oväntat tidigt läckage på internet och jag tycker de här verkar lite skumt med tanke på promotion touren hon nu kör o så levererar hon inte alls! Den 30 november så sänder MTV en dokumentär om Mrs. Spears som handlar om hennes kaotiska väg tillbaka till the spotlight.

I förra året när albumet Blackout blev vi väl alla otroligt starkt överraskade poppiga r&b electro influerade Britney, men nu känns de här som ett steg tillbaka, skivan känns inte alls något speciellt iår, visst är de ett fåtal låtar som är mer än godkända men ingenting som får mig att rycka till mer än jag gjorde för första singeln.

Jo första singeln Womanizer som toppade Billboard listan ett tag o även här i Sverige.drog ju sannerligen upp förväntningarna om att Circus skulle vara lika bra som Blackout,



Beyonce's album I Am...Sasha Fierce har inte fått överväldigande kritik nu när den släppts här i veckan och jag kan inte tänka mig att de här blir ett kritikerrosat album, andra singeln Circus är inte heller särskilt stark, kanske är lite hård nu men de kanske bara är jag som inte känner Britney's skiva.

Låtar som dock håller måttet är Max Martin producerade If You Seek Amy som är en stompande skön pop/r&b dänga, Martin som haft en succe höst med låtar som Katy Perrys I Kissed A Girl och Hot And Cold och inte minst Pinks So What.

Även balladen Out From Under sticker ut lite från cirkusen av överproducerade låtar på skivan. En röd tråd genom albumet verkar ju loopandet av vocalsen, ska heller inte glömma Shattered Glass som håller bra kvalitet.

I 2009 så har Britney planerat in en världstour förhoppningsvis så kommer hon till Sverige.

Bästa spår: Womanizer.

Britney Spears - Womanizer \\ Länk 2

Briney Spears - Circus [2nd Single]
\\ Länk 2

Britney Spears - Out From Under
\\ Länk 2

Britney Spears - Shattered Glass
\\ Länk 2

Britney Spears - If You Seek Amy
\\ Länk 2






Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ar det bara for mig latarna stannar efter 1 minut?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback