Human


Alternativ rock genren var något jag lyssnade på mycket för drygt två år sedan. Anledningen och dom som visade vägen för mig var grabbarna från Las Vegas, The Killers. Jag upptäckte albumet Sam's Town och grävde sedan i arkivet och fann deras debutalbum Hot Fuss. Två otroligt bra album som håller än idag, i förra året så släppte dom en skiva som hette Sawdust, de var bara en platta med B-sides låtar och var väl ingenting speciellt, men därför blir jag ju fruktansvärt glad när dom nu till jul släpper nytt album.

Day & Age som blir gruppens fjärde album i ordningen kommer att droppas den 25 november. Lead singern Brandon Flowers har en otroligt speciell och härlig röst, hela konceptet med The Killers är renodlat och det känns så äkta vilket glädjer mig och förhopningsvis er lika mycket. Första singeln från kommande albumet heter Human och är en låt som enligt leadsingern själv tycker är att Johnny Cash möter Pet Shop Boys. Bra är de iaf, självklart postar jag mer godis från The Killers om de dyker upp något!

The Killers - Human \\ Länk 2



Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!



Kommentarer
Postat av: lunderblunder

kul med lite variation, lyssnar själv mkt på alternative, och the killers.

den här låten va riktigt bra

Postat av: sofia

kan du lägga upp Lady Gaga- Paparazzi?

2008-09-23 @ 15:43:12
URL: http://esset.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback