*


Beyonce Knowles behöver väl egentligen ingen närmare presentation, hon har sålt över 100 miljoner skivor tillsamans med Destinys Child och över 25 miljoner skivor som soloartist.

Så när singlarna If I Were A Boy och Single Ladies dök upp i början av förra månaden så blev vi väl alla ännu mer intresserade hur resultatet av hennes tredje studioalbum skulle bli, singlarna har hittils slagit igenom bra, If I Were A Boy ligger just nu på femte platsen på den amerikanska billboardlistan (Single Ladies på 44e).

I Am... Sasha Fierce släpps den 12 november, än så har bara standard versionen läckt ut på nätet och deluxe versionen bör väl dyka upp under helgen. Skivan som är en dubbelskiva (dock bara totalt elva spår, deluxe innehåller 18 st.), första skivan som är lite mer balladaktig är Beyonce när hon är romantiskt, sårbar och mjuk medans andra skivan är mer för hennes alter-ego Sasha Fierce, aggresiv, vild och sexig.

Låtar som Ave Maria, där hon tillsamans med norska superteamet Stargate som hjälpte henne tidigare med bl.a Irreplaceable, sampla gamla klassiska musikstycket Ave Maria, inte rakt av utan i refrängen, den låten är väldigt vacker och mjuk och finns då på första plattan. Hela den skivan innehåller sex fina ballader (If I Were A Boy inkluderat), men ytterliggare tre låtar kommer alltså att finnas med på en deluxe version som än inte har läckt.


Andra skivan, Sasha Fierce är de lite mer sting i, men jag kan ärligt talat inte se någon potentiell stor hit på den skivan, Diva kan jag känna är lite over-the-top där hon tar an rollen som damernas svar på Lil Wayne och försöker sig på en egen A Milli, ingen cover utan hon kör de soundet i den med kickdrumsen etc. Låten Radio är någonting jag ändå fastnar för, hennes vocals i den är utomordentliga, produktionen ligger ingen annan än Jim Jonsin bakom (Lil Wayne - Lollipop, TI - Whatever U Like).

Allt som allt så är de här ett gediget album med ingen direkt albumutfyllning utan bra låtar rakt igeonm men jag saknar någon sån här jättehit! För visst så är de det man förväntar sig från en som Beyonce, men hon verkar vara inne på ett nytt spår, hur de slutar får vi se men jag gillar de på ett sätt samtidigt att jag kan tycka att de är lite synd att hon väljer en less-kommersiell musik, If I Were A Boy som för övrigt är skivans bästa spår är nog den enda jag kan se som har riktigt stark singel potential, kanske Halo (ryktad andra singel!)också, men jag har haft fel förut så tiden får utvisa de.

Nu väntar jag med stora förväntingar på dom ytterliggare sju låtar som kommer att finnas på Deluxe versionen. Så en update angående I Am.. Sasha Fierce kommer att dyka upp!

Beyonce - Ave Maria
\\ Länk 2

Beyonce - Halo
\\ Länk 2

Beyonce - Radio
\\ Länk 2


Beyonce - If I Were A Boy
\ Länk 2

Beyonce - Single Ladies
\ Länk 2

Kommentarer
Postat av: A.J

Beyonce är så otroligt bra! Jag gillar hennes nya låtar. Tycker dock inte att hennes nya namn passar henne. Btw så heter jag Sasha i andra namn :D

2008-11-07 @ 09:12:04
Postat av: Mikaela

Ah! Ave Maria, vilken fin lat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback