*


Jag satt häromdagen och tittade genom mitt iTunes, och blev lite förvånad över att se att 5 av dom 7 mest spelade låtarna hemma hos mig den senaste veckan inte blivit upplagda här på sidan. Vill inte hålla på med bortförklaringar men när jag skummer genom mina fint sorterade musikmappar så snittar jag ändå runt 200 nya låtar i månaden så de är väl såklart man missar något ibland.

Dom här fem låtarna jag nu serverar är kanske inte på ett silverfat men förtjänar trots sin ringa ålder att skrivas om, så för er haters, jag vet! Vet att skriva om dom här låtarna idag, är lika fräckt som att vara världens längsta dvärg men bra musik är väl de alla är ute efter och inte minst jag med den här sidan, så för er som missat, så som jag!

Katy Perry - I Kissed A Girl \\ Länk 2
23 åriga California kid Kate har under sommaren präglat den amerikanska billboard listan, den engelska och många andra nationers toplistor med sin vänster låt om hur mycket hon gillade att kyssa en tjej, låten har en grym hook och förtjänar allting den får. Hennes debutalbum som släpptes i slutet av juni innehåller även låten Ur So Gay som gjorde en smärre succe på den amerikanska billboard listan i slutet av förra året.

LL Cool J feat. The Dream - Baby \\ Länk 2
Den nu 40 årige, ja gubben LL valde jag att tok dissa inte bara för hans fattiga klädesval, har väl aldrig varit ett större fan av den storväxte Ladies Love Cool J men när han kör ihop de med favorit drömmen, The Dream så blir de ju fint. Deras uppträdande på So You Think You Can Dance grabbade mig och har ni missat den här så hugg den nu, för ibland så är man bara för trångsynt.

LLoyd feat Ludacris - How We Do It \\ Länk 2
Att beställa en shot på krogen med ren absolut smakar sällan bra och de är väl så jag känner i Lloyds fall, han är verkligen betoningen på pure r&b och blir då lite för mycket för mig ( förlåt WBL och rubionomore ). Första singeln från hans album som släpps idag är lite mer kommersiell och passar både mig och sidan lite bättre. Men den här låten har blivit bortplockad från den amerikanska utgåvan, varför vet jag inte. Men jag postar den ändå! Vad de gäller albumet Lessons in Love så finns de några godbitar som Oak producerade- Claude Kelly skrivna I Can Change Your Life och I'm Wit It.

Ray J feat. Lil Wayne & The Game - Gifts (Remix) \\ Länk 2
När jag var nio år och fortfarande köpte ett nytt paket hockey kort så doftade de alltid så fräscht, ungefär lika fräsch kändes första singeln Sexy Can I från Ray J's senaste album. Visst även där missade jag den, men nu postar jag andra singeln i remix formen med monstret Lil'Wayne och mannen med dom skönaste linesen, The Game. Låten har redan peakat på billboardlistan hur den gör sig här hemma i Sverige får vi väl se, tycker inte bara jag är trångsynt idag. Radiostationerna kör idag sina hits i 5-6 månader ,seeen byter dom tracklist. Remixen på den här låten är iaf underbar!

Ryan Leslie feat. Cassie & Fabolous - Addicted (Remix) \\ Länk 2
Om tio dagar så har videon premiär till R-Les andra singel från hans kommande album, Addicted är en härlig midtempo låt som utgörs av två härliga verser av Ryan själv, Cassie kör hooken och Fab kör bryggan. Leslie som är för mainstream folket, kanske lite okänd men han ligger bakom hitar som Cassies- Me & U, senaste Karina Pasian hiten Cant Find The Words. Nu i mitten av september ska hans debut album som släppas, ett album som han har jobbat och försökt släppt sen 2005. Ska bli kul och se vad de blir, den här låten är iaf något jag definitivt missat men postar nu!




Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!

Kommentarer
Postat av: steffi

asså jag säger bara en sak... finns en låt av jackie boyz som du bara MÅSTE posta...asså den är föööööööööööööör bra för att va sann heheh. future heter låten och är väldigt skön. lyssna o lägg upp om du tycker de är värt.

2008-08-06 @ 00:35:35
Postat av: Lillie

Toppen låtar! Tack så hemskt mycket :)

Din blogg är bäst, fortsätt så!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback