Alicia Keys, Stockholm 08.03.08

image858

image859

Låtar som sticker ut under konserten är Sure Looks Good To Me, Like You'll Never See Me Again, Superwoman, Fallin, How Come You Dont Call Me och självfallet No One.

Hela showen är riktigt bra gjord, rakt igenom. Från att starta i ett högt tempo för att sen sätta sig vid pianot och visa oss åtta tusen människor varför hon sålt över 20 miljoner skivor. Hennes röst är helt otrolig och skriker känslor och soul. Hon vet att hon inte är någon dansare men ändå så kör hon sin grej och de är väl de som är charmen hos den 27 årige amerikanskan! Satt och diskuterade huruvida man skulle välja mellan en Rihanna konsert (full med radiohits) eller just Alicia Keys konserten så skulle jag utan tvekan ta de beslutet som jag gjorde när jag beställde Alicia biljetterna. Det är väl just att hon är så duktig på att artikulera sig och prata så gör hon sig själv så personlig och för oss lätt att ta till hjärtat.

Tyvärr så saknade jag en av mina personliga favoriter (Tell You Something) men de tar ändå inte från kärlek för Alicia Keys som gör en helgjuten show! Talangen som hon besitter på är något som alla borde se och definitivt höra. Har du missat hennes skiva As I Am ,som för övrigt i förra helgen besteg sig över tre miljoner sålda ex, så tycker jag du definitivt borde införskaffa dig en kopia.

WELOV
EALICI
AKEYS

image860

Som inte de vore nog så fastställdes det vilken låt som nu blir tredje singeln från hennes album. En av låtarna som slog riktigt hårt gårdagen.

Alicia Keys Third Single;

Alicia Keys - Teenage Love Affair


Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!




Kommentarer
Postat av: Bea

Omg, tack för tipsen på alla låtar! Älskar din bloggg alltså! Har hittat många jag letat efter hur länge som helst.. :P

Postat av: Firdaus

Åhh hon var riktigt bra! Alicia Keys måste upplevas live!

2008-03-10 @ 20:13:24
URL: http://lila.fashionblogg.se
Postat av: Stig Ö.

Fin recension,värdig härliga Alicia Keys.
Jag,+ 50 och ganska mycket plus, blev helnöjd med
hennes konsert. Vackra Alicia med sin musik
attraherar även gamlingar.
Liksom showen i sin helhet.
Betyg 4 1/2 och lite till, på en skala 1-5

2008-03-12 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback