Year Of The Gentleman


Han har precis öppnat en egen studio och startat ett eget skivbolag. Han har hjälpt till artister som Ciara, Anastacia, New Kids On The Block, Lindsay Lohan, Rihanna, Usher och Michael Jackson. Nu släpper han själv sitt tredje studio album. Självklart talar jag om Shaffer Chimere Smith aka Ne-Yo.

Ja de är ju sen han släppte monsterhiten So Sick i 2006, Ne-Yo varit en riktig stjärna på musikenhimlen. Hans tidigare album har saknat en bredd enligt mig och bara haft en handfull låtar, därför kände jag mig lite tveksam nu till ett tredje album redan året efter hans andra. Visst, visst har de gått över ett och ett halv år sedan nu med alla framflyttningar av release datumet, men ändå. Albumet läckte häromdagen och de är väl lite samma känsla jag har över detta.

Year Of The Gentleman som kommer att finnas i affär den 16 september och om de är något att investera i, de kan bara du svara på. För min egen del så är jag en sån här som verkligen tycker om Ne-Yo bara för han är Ne-Yo så jag kommer definitivt hugga en kopia.

De tolv låtarna som finns på albumet består till mestadels av smooth r&b musik och kanske inte så mycket som kommer att slå särskilt stort här hemma, och inte heller på radiostationerna. Dom två hittils släppta singlarna, Closer och Miss Independent har växt otroligt på mig senaste tiden, utöver de så finns ju den otroligt vackra Stop This World, en låt som iaf jag väntat på sen jag postade den tv-ripen
tidigare i juni, den är en låt som du definitivt inte missa! Riktigt vacker/fin ballad.

Ni som hänger med på bloggen vet ju att Ne-Yo finns med på New Kids On The Blocks album och är med o sjunger i singeln Single, en låt som är producerad av älskade Polow Da Don, härligt är att de finns en version på skivan här där Ne-Yo kör själv, även den rekommenderar jag varmt. Om vi ser på resten av plattan så är de midtempo r&b som låter som väldigt mycket annat. Men jag är definitivt nöjd för jag räknade som sagt inte med mer än en handfull hitar.

Ne-Yo - Closer \\ Länk 2
Ne-Yo - Single
\\ Länk 2
Ne-Yo - Stop This World
\\ Länk 2
Ne-Yo - Miss Independent
\\ Länk 2



Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Forsta albumet var sjukt bra. Tycker resten har vart njae..

Postat av: trocadero

single och closer är mina favoriter annars tycker ja att han är bättre på att skriva låtar än att perform them

2008-09-12 @ 09:56:41
URL: http://improveme.se/blog/trocadero
Postat av: History

Han är en bra artist och Michael Jackson har en stor påverkan på honom. Han jobbar med MJs kommande album, längtar.

2008-09-13 @ 02:18:00
URL: http://www.historysman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback