Long Live Shontelligence



Under den här tiden jag har "bloggat" om musik så känner jag att jag snappat med de jag verkligen känner för och de är väl inte så mycket som jag tycker är bra som jag missat. Men här är en juvel som jag missat sen i augusti.

Låt mig få presentera 23 åriga Shontelle, en artist som blev upptäckt på Barbados (där hon är ifrån) av producenterna Evan Rogers och Carl Sturken, dom fixade ihop henne med Universal Music och vips så är soloplatta nummer ett på g. Förresten, känner ni igen scenariot? Mm, jo de är i princip samma story som i Rihannas fall, och vem vet kanske får hon se upp för här kommer en ny stjärna.

Otroligt talangfulla Shontelle som även skriver texter till sina låtar kommer att droppa solo platta nummer ett, Shontelligence, i mitten av november (18), första singeln T-Shirt som är producerad av Wayne Wilkins (som är med i teamet The Underdogs) är en ballad som låter liite sådär Stargate sött. Just nu ligger den på en 44e plats på den amerikanska Billboardlistan.
Videon hittar du här.

Andra singeln, Battle Cry som idag hade videopremiären, den versionen innehåller klipp med Barack Obama så passar lämpligt dagarna innan presidentvalet i USA, se videon här. Även de här är producerat av W.Wilkins och hon låter lika skarp som i första singlen och den här bruden blir att hålla ögona på !

18 novemeber släpper hon första plattan i sin förmodade långa karriär, Shontelligence!

1st Single
Shontelle - T-Shirt
\\ Länk 2

2nd Single
Shontelle - Battle Cry
\\ Länk 2




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback