First Love


I december fick vi lära känna den unga talangen Karina Pasian då hon joinade Chris Brown och hans With You i en remix. Nu snart nio månader senare så entrar hon själv skivhyllorna med debuten First Love, och de var väl lite så jag och ,jag vet, många läsare kände när vi fick höra från den nyss fyllda sjutton åriga dominikan-amerikanskan, kärlek vid första lyssningen.

Redan som tretton åring blev hon signad till DefJam Records och de är med stor stolthet dom nu levererar hennes debutalbum, jag tycker hon klarar av allting galant. Skivan sitter på sex sju riktigt stora singlar i mitt tycke, men jag känner att jag är lite för "nära" för att verkligen bedöma de här albumet.

Karina har fått hjälp av storheter Ne-Yo, Lil Mama, The Dream, Carlos “Los Da Mystro” McKinney och Tricky Stewart . Vad de gäller text mässigt så sjunger hon om en ung tjejs vardag, allt från sin "First Love" till "Ain't no daddies where I'm from, there's just mad mothers" , vokal mässigt så låter hon otroligt stark inte minst i midtempo låten Cant Bring Me Down, men frågan är ju om hon kommer att lyckas hacka sig ur den tuffa sits de är att slå igenom med sitt debut album så som hennes jämnåriga "rivaler" KeKe Palmer och Tiffany Evans inte riktigt gjorde.

Jag hoppas innerligen hon gör de för hon förtjänar all speltid hon får. De här är ett trevligt, starkt, smart, mogen och bra album, en riktigt trevlig debut!

Bästa Spår:
Karina Pasian - Can't Bring Me Down [länk2]
Karina Pasian - 16 @ War
[länk2]
Karina Pasian - Winner [länk2]
Karina Pasian - The Love We Got
[länk2]
Karina Pasian - Cant Find The Words [Länk 2]


Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!

Kommentarer
Postat av: noora

oh jag tycker hon sjunger så grymt bra !

Postat av: Mikaela

Cant find the words och the love we got ar mina favoriter.

Gillar texten i 16@war mycket ocksa.

2008-08-29 @ 21:50:48
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback