T. Chapman

image542

Satt häromdagen och tittade lite videos på youtube när jag snappade upp en gammal klassiker i en
otrolig live version. Tänkte; Nu skite jag i de att de här kanske är 20 år gammal musik, bra musik är som sagt jävligt bra musik.

Tracy Chapman är en av mina absoluta favoritartsiter, 43 år gammal född i Cleveland i USA. Hon är en multi-platinum, grammy vinnare som hade sina glansdagar i slutet av 80-talet. Iofs kan jag tycka att hon alltid är aktuell, iaf i min mp3 spelare. De här är en artist som med sin starka och betydelsefulla lyrics är älskad av dom flesta.

Här slänger jag upp mina favoritlåtar med Tracy.

Tracy Chapman- Crossroads

Tracy Chapman- Fast Car

Tracy Chapman- Talkin 'bout A Revolution




Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!



Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ett Tips! Lyssna på "The Thrill Is Gone" som hon gör med BB King. Kanon!

P.S. Skit i från vilket år musiken är gjord. Leta och lyssna så hittar du massor av musik som du kommer att gilla. Det finns inget bäst före datum!

2008-01-18 @ 17:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback