Tvåtusen talet

image629

Ken Ring , född 1979 i Kenya är en av Sveriges kändaste rappare. Han har slitit genom hela sin karriär, en karriär som fick sin början med låten Mamma som var självbiografisk.

Ken har varit präglad av en massa strul, efter en spelning -99 på vattenfestivalen i Stockholm så blev han gripen av polisen efter att sjungit Spräng Regeringen och om att storma slottet och våldta
Madeleine.

I 2006 så blev han dömd till sex månaders fängelse för kokain innehav, men nu är han på G igen.
Personligen är jag väl inge större fan utav svensk hiphop men just den här låten från hans nyligen släppta album (Äntligen Hemma - 24 Oktober) är bra. Han har samplat Tracy Chapmans Crossroads  , och jag vet! Låten är gammal men jag har bara inte tänkt tanken på att lägga upp den förrän idag då jag hörde den på P3.

Så nu finns den här
...lite svenskt! För er som än inte har hört

Ken - 2000 Talet




Kommentarer ÄR gratis, Så lämna gärna en.
Thanx!




Kommentarer
Postat av: Daffy

Killen är kung, hans album är så sjukt starkt och bra... tanka dt också då vid rls tiden..Måste säga att min absoluta favorit är "Bryter tystanden".

Daffsen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback